Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2007

Ανοιχτά μάτια...

(Thanks Oneiros for the photo)

Θα το ομολογήσω. Δεν το είχα διαβάσει αυτό (by the way dear elgalla, βάζε και καμιά ημερομηνία στα post να ξέρουμε παιδί μου!). Ασχολιόμουν εδώ και αρκετές μέρες μόνο με πολιτικά blogs και αυτά των φίλων τα άφησα. My bad. Θα έπρεπε να ήξερα καλύτερα...

Λοιπόν, με ξέρεις λίγο, σωστά; Και αρκετοί ίσως άλλοι που με διαβάζουν. Και δεν έχω καν ιδέα τι γνώμη έχετε για μένα, οπότε απλά θα στο πω και θα περιμένω να το δεχτείτε. Είμαι ΘΕΤΙΚΟΣ άνθρωπος. Δε μου φαίνεται, το ξέρω. 2nd strike.

Το θέμα είναι όμως πως αντιμετώπισα τις εκλογές και το αποτέλεσμα τους, των πρώτων εκλογών στη ζωή μου που παρακολουθώ με τέτοια μανία και πάθος, με ένα χαμόγελο.

Εκνευρισμένος είμαι, όπως εσείς. Ok, ίσως και κάτι περισσότερο, γιατί γενικά το τι συμβαίνει στην πολιτική, στην κοινωνία και στον κόσμο γύρω μου, το παρακολουθώ από το γυμνάσιο. Και, αν και ακόμα και τώρα δε μπορώ να καταλάβω γιατί συνέβη αυτό (ένα νορμάλ παιδί των 14 χρονών δεν έλκεται από πολιτικές συζητήσεις και ποσοστά κομμάτων) και δεν έχω αποφασίσει ξεκάθαρα αν μου έκανε καλό ή κακό, με θεωρώ αρκετά πολιτικοποιημένο ον.

Θα πω λοιπόν ένα παραδειγματάκι για να καταλήξω μετά σε αυτό που θέλω να πω, σαν απάντηση στο post της elgalla. Δύο φίλοι, αδέρφια, συγκατοικούν εδώ και χρόνια στη Θεσσαλονίκη, με τον τρίτο τους, μεγαλύτερο, αδερφό. Από την αρχή της συγκατοίκησης και οι δυο τους είναι αρκετά τακτικοί και προσεκτικοί με το χώρο τους και το χώρο των άλλων, αλλά ο μεγάλος αδερφός είναι ακριβώς το αντίθετο. Λερώνει, δεν πληρώνει, παραβιάζει το χώρο και τα πράγματα των δυο άλλων.

Σε συζητήσεις που κάνουμε (αφού αυτό είναι μόνιμο πρόβλημα για τους φίλους μου), τους ρωτάω γιατί δε του μιλάνε. Γιατί δεν του λένε "συμμαζέψου, συμμορφώσου". Η απάντησή τους είναι "Δεν καταλαβαίνει". "Εγώ", τους λέω, "δε θα περίμενα να καταλάβει, αλλά εγώ πρέπει να του το πω. Πρέπει να ξέρει ότι αυτό που κάνει με ενοχλεί. Γιατί αν δεν του το πω, μήπως δε θα νομίζει πως είμαι ok;".

Για να καταλήξω λοιπόν, αυτό που λέω είναι: Καλός ο εκνευρισμός. Καλή η σύγχυση. Όμως αυτό που χρειάζεται από μας η Ελλάδα, είναι να μιλάμε. Να λέμε "NOT in my name"! Εμένα αυτή η κυβέρνηση δε με εκφράζει. Άρα δεν είναι λύση το "μην ασχολείσαι", το "γράψτους" και το "όλα είναι καλά". Όχι, δεν είναι, απλά θα βάλουμε μια φωνή στις εκλογές και θα ξαναβρίσουμε ξανά στις επόμενες; Τι λύνει αυτό;

Και το ξαναλέω όπως το έχω πει ξανά και εδώ και σε comment σε άλλα blogs. Δεν περιμένω τίποτα να αλλάξει σε μια βραδιά. Ούτε ακόμα-ακόμα και με 68 άτομα νεκρά από τις φωτιές. Όταν ένας τόπος έχει τέτοια βαθιά προβλήματα, δεν αλλάζουν με ένα χτύπημα των δαχτύλων. Σιγά-σιγά. Κάθε μέρα. Πρώτα εγώ κι εσύ. Μετά 5 ακόμα, μετά 30...

Και είναι "εμάς", έτσι; Γιατί τελικά, και γι'αυτό εγώ χαμογελούσα όλον αυτό τον 1 μήνα, δεν είμαι μόνος μου. Πολλοί, δεν είμαστε, φάνηκε αυτό. Αλλά είμαστε αρκετοί για να πούμε "Κάθε μέρα θα σας θυμόμαστε". Και αυτό είναι αρκετό για αρχή...

3 σχόλια:

  1. Μπορώ να πω πως συμφωνώ απόλυτα με όσα λες και με το πολύ πετυχημένο παράδειγμα.Και στην προσωπική ζωή και στην δημόσια, οι άλλοι(οι όποιοι άλλοι)πάνε ως εκεί που τους αφήνουμε εμείς να πάνε.Και όπως κι εσύ, έτσι κι εγώ χάρηκα που είδα ότι ναι μεν δεν είμαστε πολλοί, αλλά υπάρχουμε.[Αυτά που έγραφα άλλωστε τα έγραφα π.ε.=προ εκλογών]Παρόλα αυτά γίναν τόσα πολλά πράγματα μαζεμένα, ειδικά τον τελευταίο χρόνο που μου κάνει τρομερή εντύπωση το ότι η Ν.Δ. βγήκε χωρίς καν να ιδρώσει λιγάκι.Κι όμως, από την άλλη η Αριστερά έχει να πάρει τέτοια ποσοστά από...χμ...εδώ και πολλά χρόνια τελοσπάντων:-Ρ Σίγουρα κάτι λέει αυτό και ίσως αν η κυβέρνηση συνεχίσει το εξαίρετο έργο της για μια ακόμη τετραετία,ίσως να γίνει κάτι ουσιαστικότερο στις επόμενες εκλογές.Τουλάχιστον είναι καλό να ξέρεις ότι υπάρχουν και ορισμένοι άνθρωποι που σκέφτονται, μέσα σ'όλη τη γενικευμένη βλακεία:-)
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Α, εξαιρετικά! Κατάλαβες τι θέλω να πω μάλλον, γιατί ήταν λίγο ασυνάρτητο το post. Χαίρομαι! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. den mas ekfrazi to na dinoun prosohi kai xrimata oxi ta dika tous vevea,meta tis katastrofes.kai an tha ta dosoun.kai an den xtisti spiti ton katapatiton,pali oi katastrofes ine anipologistes.isos tha eprepe oi diadilosis na ginonte apo ton martio gia ta dasi.i kai kathe mera.alla,ine tosa polla.apo auton pou ftini ston dromo,ton adelfo pou leroni,tin kivernisi pou den provlepi.
    kai exis kai tous kinigous na rixnoun trofes gia ta zoa tou dasous.
    autoi oi prasinoi to ena tis ekato pou ine?
    simfono me osa grafis kai tha eprepe apo mora na mathenoume na ekfrazomaste.i mallon kseroume apo mora na ekfrazomaste,alla me to sxolio i ekfrasi xani tin dinami kai ton authormitismo tis.
    mpravo pou exis kratisi kai ta dio.

    ΑπάντησηΔιαγραφή