Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2010

Ο μύθος του logo31

Με 2 λόγια δε γίνεται. Αυτή είναι η ιστορία του πως η Ελλάδα απέκτησε το δικό της meme και το πρώτο viral backlash της μικρής ιντερνετικής της πορείας.

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου
Παλιός φίλος και γείτονας ποστάρει στο facebook του ένα link με τη συμμετοχή του σε έναν παράξενο διαγωνισμό της Ο.Ν.ΝΕ.Δ. (Οργάνωση Νέων Νέας Δημοκρατίας) για το νέο της λογότυπο. Το παλιό της είναι αυτό νομίζω.

Ο διαγωνισμός έχει τους εξής όρους: Ανεβάζει logo όποιος θέλει, μέσω της φόρμας που υπάρχει στο http://logo.onned.gr/, το site του διαγωνισμού. Στη συνέχεια, από τις 11 μέχρι τις 21 Οκτωβρίου, ο κόσμος μπορεί να ψηφίσει το ή τα αγαπημένα του logo. Τα 3 κορυφαία σε ψήφους λογότυπα θα προχωρήσουν στην τελική φάση, στην οποία μια κριτική επιτροπή 4 μελών (Πρόεδρος και Υπεύθυνος Πολιτικού Σχεδιασμού της ΟΝΝΕΔ συν 2 "εξειδικευμένους επιστήμονες" που δεν κατονομάζονται) θα εκλέξει το νικητή στις 25 Οκτωβρίου. Έπαθλο; Ένα Apple MacBook Pro 15". Τι τι άλλο; Αυτό.

Ο φίλος ζητάει -και με το δίκιο του- κανένα like στο σχέδιό του, μιας και ακόμη η ψηφοφορία δεν έχει ανοίξει για τις επίσημες ψήφους, όμως τα likes είναι μια επίδειξη δημοφιλίας απέναντι στους άλλους συμμετέχοντες. Δεν το κάνω, βαριέμαι. Άλλωστε δεν έχει καμία αξία.


Δευτέρα 11 Οκτωβρίου
Η ψηφοφορία ανοίγει και τα logos ξεκινούν τον αγώνα δρόμου τους. Δεν έχω δει παρά μόνο το logo του φίλου και δεν έχω καμία διάθεση να δω και τα υπόλοιπα. Δε με ενδιαφέρει καθόλου το τι κάνει μια τέτοια κομματική οργάνωση. Αμφιταλαντεύομαι στο αν θέλω να δώσω ψήφο. Γράφω και στο twitter.

Το βράδυ αποφασίζω, αφού βλέπω νέο post στο facebook, να τον ψηφίσω. Είναι ήδη στους προπορευόμενους. Θεωρώ το θέμα λήξαν και κοιμάμαι απαθής, μην ξέροντας τι μου επιφυλάσει η επόμενη μέρα.

Τρίτη 12 Οκτωβρίου, πρωί
Ο Iambepositive ανακαλύπτει το διαγωνισμό. Από τη μεριά του γραφίστα. Η διαδικασία και οι όροι που ακολουθούνται δε βρίσκουν σύμφωνους αρκετούς γραφίστες του twitter. Φυσικά, δεν έχουν άδικο. Μια συζήτηση ξεκινάει για την ψηφοφορία σαν επικοινωνιακή πρακτική, για την δημοκρατικότητα της διαδικασίας και για τους πιθανούς περιορισμούς της.

Τρίτη 12 Οκτωβρίου, μεσημέρι
Η παραπάνω συζήτηση οδηγεί τον nassoskappa να ανεβάσει ένα post με τίτλο Σχεδιάζουμε μαζί. Εξηγεί πως η διαδικασία δε γίνεται σωστά και θέτει ερωτήματα όσων αφορά το με τι κριτήρια αποφασίζει ο κόσμος για κάτι απαιτεί εκπαίδευση και πείρα. Λογικά πράγματα ίσως, μα δε γράφω αυτό το post για όλα αυτά.

Λίγο αργότερα, ο bunnysuicides ανεβάζει το σύμβολο της δικής σας γενιάς στο blog του. Θέμα του ο διαγωνισμός και πόσο cult είναι τα logo του. Μέχρι που φτάνει στην υπερπαραγωγή, αυτό
Μένει γνωστό σαν Το Έργο, δημιούργημα αγγέλων, Παναγία μου τα μάτια μου και, όπως θα το λέμε από δω και πέρα, logo31. Γιατί logo31; Έτσι το βάφτισαν οι διοργανωτές, δίνοντας έναν αριθμό σε κάθε συμμετοχή.

Διαβάζω το post αρκετά γρήγορα. Το logo31, οι εξηγήσεις της δημιουργού για τα χρώματα που χρησιμοποίησε, γνωστής και ως "Το Μαράκι Μας" και οι πολλές του εφαρμογές, από τις οποίες ξεχωρίζω το καλαίσθητο κόσμημα, μου συνεπαίρνει το μυαλό -πως θα μπορούσε να γίνει αλλιώς;- και γράφω τούτο δω το comment στον bunnysuicides. Μεγάλος κάφρος αυτός, ψήνεται κατευθείαν και το ταξίδι προς το όνειρο ξεκινάει. Εκείνη τη στιγμή το logo31 έχει 12 ψήφους. Ο πρώτος, γύρω στις 130 περισσότερες.

Τρίτη 12 Οκτωβρίου, βράδυ
Ενώ το site του διαγωνισμού έχει πέσει για κάμποση ώρα μετά το παραπάνω tweet, αρκετοί μπαίνουν πίσω από την ταχεία που λέγεται logo31. Οι ψήφοι φτάνουν τους 40, η μέρα κλείνει καλά, έχουμε δρόμο μπροστά μας. Είμαστε αποφασισμένοι και ενωμένοι και κάνουμε απίστευτο spam.

Τετάρτη 13 Οκτωβρίου
Αρκετά uneventful μέρα. Το πρωί η ΕΓΕ (Ένωση Γραφιστών Ελλάδος) ανεβάζει μια μετάφραση ανακοίνωσης την Icograda, δηλαδή του Διεθνούς Συμβουλίου των Ενώσεων Γραφιστών, σχετικά με τους Όρους διεξαγωγής διαγωνισμών. Φυσικά έχοντας στο μυαλό το διαγωνισμό της ΟΝΝΕΔ.

Οι ψήφοι στο logo31 δεν αυξάνονται ιδιαίτερα, αλλά το ίδιο και για την τριάδα που είναι μπροστά. Η ελπίδα ζει.

Πέμπτη 14 Οκτωβρίου
Ο ArisDimokidis (aka enteka) ανακαλύπτει την ομορφιά και γράφει το Ο γραφιστικός εφιάλτης για το σύμβολο μιας ολόκληρης γενιάς! στη στήλη του bits and pieces στο site της LIFO. Φέρνει τους αναγνώστες του αντιμέτωπους με τις ευθύνες τους, αφού "η ευθύνη όλων μας είναι ιστορική και τεράστια" και καλεί σε ψήφο υπέρ του logo31.

Νέα ώθηση, ανεβαίνουμε σε ψήφους. Κάτι tweets του bunnysuicides όπως το παραπάνω που μας ενημερώνουν για το ποιοι ψηφίζουν, βοηθάνε την κατάσταση. Οι ψήφοι υπερδιπλασιάζονται. Απειλούμε πια. Βοηθάει και το ότι οι ψήφοι των άλλων έχουν σχεδόν κολλήσει, μιας και στηρίζονται σε γνωστούς και φίλους που τους χώσανε τις πρώτες 2 μέρες.

Παρασκευή 15 Οκτωβρίου
Το πρωί η ΟΝΝΕΔ απαντάει, μέσω μιας συνέντευξης του Υπέυθυνου Πολιτικού Σχεδιασμού της στο +Design, στα σχόλια που έγιναν για το διαγωνισμό της. Λέει, μεταξύ άλλων, πως "δεν πρόκειται για επαγγελματικό διαγωνισμό" και πως "είναι σε καλό δρόμο" αφού "η συμμετοχή ξεπέρασε τις προσδοκίες τους, με πάνω από 3.500 hits τη μέρα στη σελίδα".

Το JUNGLE-Report τρέχει κι αυτό θέμα για το διαγωνισμό με τίτλο Το πουλί της ΟΝΝΕΔ, επιλέγει τα καλύτερα *wink wink* και προτείνει για ψήφο, ναι μαντέψατε σωστά, το logo31.

Ο weirdo Dr.Φλάντζας καταγγέλλει στο post του Σχεδιάσαμεν το Νέον, Επαναστατικόν,Ανυπέρβλητον κε Αβάδιστον Λόγκον της ΟΝΝΕΔ! πως η δική του συμμετοχή στο διαγωνισμό έχει κατεβεί από το site. Είναι ο πρώτος που αναφέρει λογοκρισία.

Χωρίς ιδιαίτερη προώθηση, μόνο με το momentum, το αγαπημένο λογότυπο κερδίζει κι άλλο έδαφος και ξεπερνάει το ψυχολογικό όριο των 100. Είμαστε συνεχώς κοντά στην τριάδα σε απόσταση ψήφων, όμως όχι και θέσεων, μιας και έχουν μαζευτεί αρκετά logo που έχουν λίγες παραπάνω ή λίγες παρακάτω ψήφους από μας και γίνεται της μουρλής.

Σάββατο 16 Οκτωβρίου, 01:00
Αυτήν την ώρα ξεκινάει αυτό που θα χαρακτηριστεί -από μένα- σαν την πιο γαμάτη στιγμή του ελληνικού twitter από καταβολής κόσμου.
Με ένα ντου που θα ζήλευε και ο Ξέρξης, οι twitters ξεκινούν την αντεπίθεση. Το logo31 αποκτά το δικό του hashtag, το #logo31. Οι 110 ψήφοι φέρνουν το logo31 στην 7η θέση, αρκετά κοντά όμως στην 4η. Από κει και πάνω τα πράγματα φαίνονται να είναι δύσκολα, αλλά δεν έχουμε πει ακόμη την τελευταία μας λέξη. Η συμμετοχή των απανταχού φανς του logo31 είναι συγκινητική. Μηνύματα υποστήριξης φτάνουν από παντού, από όλη την ομογένεια. Συγκινητικές στιγμές.


Σάββατο 16 Οκτωβρίου, 02:00
Ένα πάθος για τη νίκη κατακλύζει τους ψηφοφόρους που αγωνιούν. Η αγωνία στο κατακόρυφο. Το logo31 γίνεται το μοναδικό και αδιαμφισβήτητο Trending Topic του ελληνικού twitter. Με τα κομπιουτεράκια έξω, υπολογίζω αριθμούς και
Κλαίω. Από χαρά, όχι από τα γέλια, μη νομίζεις.

Σάββατο 16 Οκτωβρίου, 03:00
Ναι, είναι αλήθεια. Το logo31 μπαίνει στην τριάδα και θα κριθεί από την εγκυρότατη επιτροπή. Είναι μια, πρώτη, μεγάλη νίκη. Που είναι αδύνατο να χαρούμε, γιατί μια πιο μεγάλη χαρά μας περιμένει στη γωνία.
Στον 7ο ουρανό αδέρφια! Κι αφού η αγωνία ήταν μεγαλύτερη από το 2004 πριν την πρωτιά, λογικό είναι οι πανηγυρισμοί να ξεκινήσουν στην Ομόνοια και στο Λευκό Πύργο. Τραγούδια και χοροί παντού. Ο ήλιος γέμισε την καρδιά μας και το καράβι έφερε σώα τα όνειρά μας στο λιμάνι της νίκης.

Στα σχόλια δίπλα στο logo31 οι απλοί ψηφοφόροι λογομαχούσαν για την, επιβεβαιωμένη πια, ποιότητά του. Λίγα καταλαβαίνουν οι μωροί όμως. Η διαφορά μεγάλωνε συνέχεια, οι 200 ψήφοι θα ήταν σύντομα γεγονός, η επιτυχία εκπληκτική. Πηγαίνω για ύπνο με πονεμένο σαγόνι από τα γέλια ενθουσιασμένος μετά από καιρό.

Σάββατο 16 Οκτωβρίου, 12:00
Η μέρα ξεκινάει αγωνιστικά, όπως ακριβώς τελείωσε το προηγούμενο βράδυ. Το logo31 έχει αφήσει αρκετά πίσω του τους ανταγωνιστές, περνάει τις 200 ψήφους 2 ώρες πριν και συνεχίζει. Ο κόσμος συνεχίζει να εμψυχώνει το λογότυπο των ονείρων μας και δεν υπάρχει σταματημός. Ή υπάρχει;

Σάββατο 16 Οκτωβρίου, 15:00
Η εξής ιδέα πέφτει στο τραπέζι: Να διαλέξουμε άλλα 2 λογότυπα, τα καλύτερα μετά το logo31 και να ψηφίσουμε αυτά ώστε η τριάδα να απαρτίζεται από τον αφρό των δημιουργημάτων. Τάχιστα οργανώνεται online poll που μένει ανοιχτό για λίγο περισσότερο από 1 ώρα. Από αυτό, διαλέγονται τα παρακάτω.
τα οποία μένουν γνωστά σαν logo95 και logo18 ή αλλιώς σαν "έγκυος Πήγασος" και "δυσλεκτικό ΟΝΔΝΕ". Ο κόσμος μπαίνει και ανεβάζει τις ψήφους και των 2 από κάτω των 20 σε άνω των 70 μέσα σε λίγη ώρα.

Σάββατο 16 Οκτωβρίου, 19:00
Ο chacakhan στο arxedia MEDIA παρουσιάζει τη μέχρι στιγμής ιστορία του logo31 (και συνεχίζει μετά με updates) με το #logo31 post του. Γίνεται προφήτης, μιλώντας για πρώτη φορά για το Streisand effect που θα ακολουθήσει. Ίσως το καλύτερο blogpost που αφορά το φαινόμενο logo31.

Λίγο αργότερα, ο λογαριασμός της Εκκλησίας της Ελλάδος στο twitter, ανακοινώνει πως
Με τις ευχές και της εκκλησίας τώρα, είμαστε έτοιμοι να δώσουμε στην ΟΝΝΕΔ αυτό που πραγματικά της αξίζει.


Σάββατο 16 Οκτωβρίου, 20:00
Όμως μας προλαβαίνουν. Με τρεμάμενα χέρια αντικρίζω το "Access denied" στη σελίδα με το logo31 και γράφω το παραπάνω μήνυμα που, απ' την ταραχή, του λείπει ένα λ. Μικρό το κακό, μπροστά στον όλεθρο. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, το logo31 έχει 251 αναφορές στο twitter, 620 share στο facebook και 274 σχόλια στη σελίδα του, νούμερα που αποδεικνύουν τη μαζική του αποδοχή. Ανάμεσα σε όσους σχολίασαν και οι: Σάκης Ρουβάς, Ιωάννης Μεταξάς, Steve Jobs, Ντόρα Μπακογιάννη, Βίκυ Μιχαλονάκου, Marlon Brando και ο Επίτιμος. Οι υποστηρικτές του logo31 θρηνούν
ενώ κηρύσσεται άμεσα ο ανένδοτος
Σίγουρα κάποιοι εμπνεύστηκαν από τη δήλωση της εκκλησίας, λίγο πριν. Τα σκάνδαλα της ΝΔ έρχονται σε αντιπαραβολή με το νέο σκάνδαλο του κατεβάσματος του μαγικού logo31

Σάββατο 16 Οκτωβρίου, 21:00
Η λογοκρισία δε θα περάσει και το Καράβι των Ονείρων μας θα θριαμβεύσει. Η αντίσταση ετοιμάζεται και ανοίγει άμεσα online petition για συλλογή υπογραφών, με τίτλο Φέρτε πίσω το logo 31. Απευθύνεται στις ΝΔ και ΟΝΝΕΔ και ζητά δικαιοσύνη. Οι αγνοί οπαδοί του logo31 κοιμούνται έχοντάς το στο μυαλό τους συνεχώς

Κυριακή 17 Οκτωβρίου, 10:00
και ξυπνούν με το logo31 να σεργιανίζει στα όνειρά τους

Στο Facebook, δημιουργείται ειδική σελίδα μνήμης για τον ηθικό νικητή του διαγωνισμού. Το Logo31 page, αποκτά γρήγορα αρκετούς fans.

Λίγο αργότερα, ο λογαριασμός της ΟΝΝΕΔ στο twitter ρίχνει στάχτη στα μάτια των ευκολόπιστων
ενώ εμείς ξέρουμε πως απλά έχει κάποιο πρόβλημα ο κώλος τους


Κυριακή 17 Οκτωβρίου, 14:00
Ενώ τα logo18 και logo95 έχουν ξεπεράσει αρκετά αθόρυβα, εξαιτίας της αντίστασης για το logo31, τις 100 ψήφους και βαδίζουν σταθερά προς την πρώτη τριάδα, ένα νέο λογότυπο έρχεται να αντικαταστήσει, εν μέρει, το logo31 στις καρδιές όλων. Είναι το logo206, που κάνει το Χίτλερ περήφανο

Ενώ το logo206 ξεπερνάει γρήγορα τα 2 άλλα και τρώει τη μια θέση μετά την άλλη στην κατάταξη, ο FoivosV ποστάρει κάποια video-ντοκουμέντα που κάνουν πάταγο.


Κυριακή 17 Οκτωβρίου, 16:00
Την ίδια στιγμή που στο Yupi ανεβαίνει άρθρο του dark_tyler που τιτλοφορείται Η Ταραχώδης Ιστορία Του #logo31, μια πρώτη προσπάθεια για αποτίμηση του φαινομένου του logo31, στο διαγωνισμό μια ακόμη μεγάλη ανατροπή έχει επιτευχθεί. Το logo206 έχει φτάσει τις 206 ψήφους, απολύτως σημαδιακό, έχει ξεπεράσει τις 205 του πρώτου μέχρι εκείνη τη στιγμή και κάθεται στην κορυφή.

Κυριακή 17 Οκτωβρίου, 18:00
Οι νέοι αλαλαγμοί χαράς δεν κρατούν για πολύ περισσότερο από μια ώρα, αφού

Τη νέα λογοκρισία ακολουθεί νέα κατακραυγή και καινούρια συνθήματα γεμίζουν τον αέρα

Κυριακή 17 Οκτωβρίου, 20:00
Ο JustAnotherGoneOff ανεβάζει το Από το Logo 31 στην Area 51 στο Λαπούτα. Εξηγεί το τι συνέβη, ανατρέχει στα γεγονότα και παρουσιάζει τη σημασία του logo31.

Λίγο αργότερα ο Freddos, αντί για φωτογραφίες φαγητών, ποστάρει Τα λογότυπα της ΟΝΝΕΔ. 2 μέρες πριν, έχει ζητήσει από το twitter να του αναφέρουν λογότυπα του διαγωνισμού που να μοιάζουν με άλλα, λογότυπα οργανισμών και εταιριών. Συγκεντρώνει μια λίστα με 13 (ανάποδο του 31) και αναγνωρίζει σαν "θρύλο" το logo31. Δίκαια.

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου, 00:00
Ο mao_tse_tung με το post we want you in the #logo31 army! στο προσωπικό του tumblr no/thinking, ανακοινώνει τη δημιουργία του logo31.com. Εκεί, καλλιτεχνικές δημιουργίες μελών του αντιστασιακού κινήματος υπέρ του logo31 θα αναρτώνται, τόσο ως ένδειξη αγάπης και αφοσίωσης, όσο και σαν απόδειξη πως "οι ψηφιακές κοινότητες μπορούν να αλλάξουν τις αναλογικές αποφάσεις". Ταυτόχρονα, και για τον ίδιο σκοπό, φτιάχτηκε και ο λογαριασμός του twitter, project_logo31.

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου, 18:00
Την ώρα που το post αυτό ανεβαίνει, το logo31.com έχει συγκεντρώσει 15 διαφορετικά λογότυπα, ενώ ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, μιας και υπάρχουν πολλές συμμετοχές που περιμένουν τη σειρά τους. Ο nassoskappa παρουσίασε στο δικό του tumblr μια εκπληκτική συμμετοχή εκτός για το [thanks mao_tse_tung] logo31.com

Το logo95 έχει ξεπεράσει τις 200 ψήφους και έχει μπει δυναμικά στην τριάδα. Θα υποστεί κι αυτό λογοκρισία;

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου, 19:00
Το logo95 πατάει την κορυφή. Πάμε γι' άλλα, μιας και μπορούμε να ψηφίσουμε μέχρι την Πέμπτη. Οι προτάσεις που αγαπάμε είναι: logo14 (ή επιληπτική κρίση), logo18 (ή ΟΝΔΝΕ, όπως λέγαμε παραπάνω), logo27 (ή κουμπί), logo127 (ή Το Πουλί), logo142 (ή Comic Sans), logo195 (ή "θησαυρός"), logo218 (ή "Boyband"). [thanks Chaca-Khan!

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου, 20:00
Ο apas έχει ανεβάσει το δικό του post στο προσωπικό του blog, με τίτλο #logo31, the Greek great backlash meme. "Remember, the internet is always right." είναι το μοτό του.

Μέσα στις προηγούμενες ώρες, ένα νέο μουσικοχορευτικό video είδε το φως της δημοσιότητας από τον frankanton, ενώ κυκλοφορεί μια νέα πρόταση σε αντικατάσταση του logo31. Ακόμη, μια φωτογραφία δείχνει πως ίσως η αλήθεια για το logo31 να είναι εκεί έξω και άλλη πως μέχρι και ο Jack Bauer ενδιαφέρθηκε για την υπόθεση.

Τρίτη 19 Οκτωβρίου, 02:00
Η μεγάλη συμμετοχή στο logo31.com συνεχίζεται και ο αριθμός τους είναι ήδη 50 σε μια μόνο μέρα.

Το logo95 έχει περάσει τις 250 ψήφους εδώ και ώρα και έχει ανοίξει τη διαφορά με τα υπόλοιπα λογότυπα, αλλά πια και το logo18 περνάει δεύτερο. Στις θέσεις 2-8 γίνεται πόλεμος, αφού οι διεκδικητές βρίσκονται πολύ κοντά μεταξύ τους.

Κάνουν την εμφάνισή τους πια και τα πρώτα meme mashups

Τρίτη 19 Οκτωβρίου, 23:00
Μέρα γεμάτη από νέες δημιουργίες στο logo31.com. 108 logo31 έχουν παρουσιαστεί μέχρι αυτή τη στιγμή και νέα προστίθενται κάθε ώρα. Το twitter μιλάει ακόμη για όλα αυτά και απόδειξη είναι πως παραμένει Trending Topic. Έχει να αναμετρηθεί μόνο με τον Bieber.

Ο lakis_gr του webcomic με το ίδιο όνομα, αφιερώνει το νέο του, πολύ πετυχημένο, strip με τίτλο Ένα λόγο στο logo31.

Στο διαγωνισμό, το logo95 είναι το πρώτο που ξεπερνάει ή, καλύτερα, που το αφήνουν να ξεπεράσει τις 300 ψήφους. Βρίσκεται σε απόσταση ασφαλείας, 40+ ψήφους από το δεύτερο logo18. Κρατάνε και κρατάνε γερά.

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου, 00:00
Για πρώτη φορά, το logo31 περνάει στα συμβατικά μέσα. Η ιστορία του έχει πια ξεπεράσει το, στενό όπως και να το κάνουμε, χώρο των tubes του internet.

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου, 13:00
Και το portal neolaia.gr, με άρθρο υπό τον τίτλο "#Logo31: Πως μία λάθος ενέργεια της ΟΝΝΕΔ έγινε case study", παρουσιάζει το logo31 και καταλήγει "Μήπως τελικά μιλάμε για πετυχημένη ενέργεια της ΟΝΝΕΔ;".

Το logo31.com αποκτά 30 νέα λογότυπα εις μνήμην logo31. Ανάμεσα σ' αυτά και το δικό μου, ο Θεός να το κάνει (πατήστε πάνω του για μεγαλύτερο)

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου, 14:00
Στην εβδομαδιαία ραδιοφωνική εκπομπή του radiobubble, 300c140, με παρουσιαστή τον trianta (και μαζί του τον mao_tse_tung), πιάνουν μεταξύ άλλων και το θέμα του logo31. Ακούτε ζωντανά εδώ.

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου, 15:00
Ενώ η εκπομπή στο radiobubble, αφιερωμένη στο μεγαλύτερο κομμάτι της στο logo31, τελειώνει, ο Giorgos_Tsoukis, γνωστός κομιξάς, λέει πως δεν πρόλαβε να στείλει τη δική του συμμετοχή στο διαγωνισμό της ΟΝΝΕΔ που ήταν αυτή
Κάτι μου θυμίζει, αλλά δε μπορώ να θυμηθώ τι.

Λίγο αργότερα, υπάρχει συνέχεια με το θέμα της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας απέναντι στο διαγωνισμό. Με ανακοίνωσή της η ΕΓΕ αναφέρεται στην επικοινωνία που υπήρξε μεταξύ του ΔΣ της και τον Υπεύθυνο Πολιτικού Σχεδιασμού της ΟΝΝΕΔ.

Η ΕΓΕ υποστηρίζει πως "μια διοργάνωση τέτοιου τύπου, ευτελίζει το επάγγελμα και τον κλάδο των σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας" και ζητά την αναβολή του διαγωνισμού καθώς είναι "υπέρ της επαναπροκήρυξης ενός δημόσιου και ανοικτού διαγωνισμού κατά τα πρότυπα των διεθνών πρακτικών και κανόνων".

Με τη σειρά του ο Υπεύθυνος Πολιτικού Σχεδιασμού απαντά πως "ασπάζεται και κατανοεί τις θέσεις της ΕΓΕ" αλλά και ότι "σκοπός της ΟΝΝΕΔ ήταν να ενθαρρύνουν το αίσθημα της συμμετοχικότητας ανάμεσα στα μέλη και τους φίλους της". Εννοείται δε πως "δεν είχαν καμία πρόθεση να ευτελίσουν τον επαγγελματισμό κανενός".

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου, 20:00
Ενώ το logo31.com κοντεύει τις 150 συμμετοχές, ανεβαίνει το the weird case of project logo31, ένα disclaimer του τι ακριβώς υπηρετεί η συγκεκριμένη προσπάθεια. Η κατακλείδα "keep on being creative" τα λέει όλα.

Σαν συμπλήρωμά του, ο frankanton φτιάχνει ένα video με μαζεμένες όλες τις μέχρι εκείνη την ώρα συμμετοχές στο logo31.com.

Πέμπτη 21 Οκτωβρίου, 11:00
Τα νέα τεύχη των free press LIFO, Athens Voice και Plus έχουν αναφορές στο logo31 κι έτσι η φήμη του εξαπλώνεται και στο γραπτό τύπο.

Στη LIFO η στήλη του ArisDimokidis, Web beast, ξεκινά με την μικρή ιστορία του logo31 (ξεφυλλίστε την, σελίδα 6), ενώ στην Athens Voice ο Παναγιώτης Μένεγος με το #logo31 φτιάχνει ένα χρονολόγιο που μοιάζει με αυτό που διαβάζετε, αλλά στο συνοπτικότερό του. (ξεφυλλίστε την, σελίδα 12). Στην Plus, με το στήλη του Στέλιου Χριστόπουλου, Parklife. Το άρθρο δεν υπάρχει online, όμως αναφέρεται στο logo31 χωρίς να ασχολείται με τη σχέση του με το twitter και την online ιστορία του.

Το πρώτο μπλουζάκι με το logo31 εμφανίζεται
Υπεύθυνη γι' αυτό, fan της Logo31 page στο Facebook (το οποίο αγγίζει τους 400 fans) όπου πρωτοανέβηκε η φωτογραφία. Fashionistas σε όλον τον κόσμο ξεσπούν σε ζητωκραυγές.

Πέμπτη 21 Οκτωβρίου, 16:00
Και να και το δεύτερο μπλουζάκι! Δημιουργία του vrypan για ιδία χρήση αλλά και για όλους μας. Μπορείτε να το αγοράσετε από το CafePress, σε 5 χρώματα και 6 νούμερα.

Πέμπτη 21 Οκτωβρίου, 20:00
Η ΟΝΝΕΔ με μια κίνηση ΜΑΤ ανακοινώνει την παράταση του διαγωνισμού από τις 10 μέρες που διήρκεσε, στις 20. Λήξη την 31η Οκτωβρίου και ώρα 23:00 και ανακοίνωση του αποτελέσματος 14 ώρες μετά. Θα το ξενυχτήσει η επιτροπή για να αποφασίσει το νέο logo.

Αυτή τη στιγμή πάντως ο έγκυος Πήγασος και το δυσλεκτικό ΟΝΔΝΕ διατηρούνται στο 1-2.

Μερικά λεπτά αργότερα, το +Design ανταποκρίνεται στην ανακοίνωση της παράτασης του διαγωνισμού από την ΟΝΝΕΔ με ένα post με τίτλο Νέα δεδομένα στο διαγωνισμό της ΟΝΝΕΔ. Σ' αυτό, τίθενται 4 ερωτήματα σχετικά με τη διαδικασία και την παράταση.

Σάββατο 23 Οκτωβρίου, 12:00
Αφού μεσολάβησε μια σχετικά άδεια μέρα, παρά και τις αρκετές νέες συμμετοχές στο logo31.com που έχουν φτάσει τις 172, η πρώτη αναφορά σε μεγάλη εφημερίδα είναι γεγονός. Χρησιμοποιώντας αρκετά στοιχεία από αυτό εδώ το post, η Καθημερινή γράφει το Ο αγώνας για το λογότυπο. Κάπου εδώ το logo31 γίνεται mainstream.

Σάββατο 23 Οκτωβρίου, 15:00
Κάτι παράξενες φωτογραφίες με μερικές από τις δημιουργίες του logo31.com εμφανίζονται δεξιά κι αριστερά, πάνω και κάτω. Κάτι παίζει εδώ...

Κυριακή 24 Οκτωβρίου, 11:00
Το ένθετο BHMAgazino του Κυριακάτικου Βήματος βγαίνει με θέμα στο logo31, στη στήλη Ανήσυχο Ποντίκι του Ηλία Νικολαΐδη που ασχολείται με τα ιντερνετικά.

Κυριακή 24 Οκτωβρίου, 13:00
Η αποκάλυψη του τι σήμαιναν οι χτεσινές φωτογραφίες δε γίνεται ακόμη, αφού το logo31.com καλεί σε μάζωξη χωρίς να δίνει λεπτομέρειες, κρατώντας το στοιχείο της έκπληξης ζωντανό.

Λίγο αργότερα όμως, αποκαλύπτεται ο σκοπός της συνάντησης: Αυτοκόλληση! Πολλές φωτογραφίες ανέβηκαν στο twitter, μέχρι και ένα video αλλά και αυτή η σειρά φωτογραφιών.

Κυριακή 24 Οκτωβρίου, 19:00
Επιτέλους ανεβαίνει και το αρνητικό post για το logo31 που με μεγάλη χαρά περιμέναμε τόσες μέρες (και άργησε). Η Αθήναιος γράφει το Επίλογος στην ιστορία ενός διαγωνισμού λογοτύπου στο e-roosters. Βαρετά αναμενόμενο.''

Δευτέρα 25 Οκτωβρίου, 12:00
Το logo31 αποδεικνύεται κολλητικό για τα έντυπα μέσα, αφού και στη Μακεδονία, σε άρθρο της Χριστίνας Ταχιάου με τίτλο Το logo 31 της ΟΝΝΕΔ, αναφέρεται η όλη ιστορία.

Τρίτη 26 Οκτωβρίου, 17:00
Όσο ο διαδικτυακός κόσμος έχει χάσει το ενδιαφέρον του πια με το διαγωνισμό, η μεγάλη αντεπίθεση της ΟΝΝΕΔ είναι σε εξέλιξη. Ο έγκυος πήγασος είναι πια 6ος και το δυσλεκτικό ΟΝΔΝΕ αρκετά πιο πίσω. Η παράταση και το σύρμα που έπεσε ανάμεσα στους ΟΝΝΕΔίτες, έπιασε. Μια μεγάλη νίκη της παράταξης είναι κοντά.

Συνεχίζεται...



Bye logo31, welcome logo31 movement. Αλλά κυρίως

Πέμπτη, 14 Οκτωβρίου 2010

Γιάννης, Κώστας και Λευτέρης

"Ρε αν το χάσουμε θα καταλάβουν ότι λείπαμε!" είναι οι πρώτες κουβέντες που είπε ο Γιάννης εδώ και λίγη ώρα. Ήταν κοντά στο σταθμό των λεωφορείων, αλλά ξαφνικά οι φίλοι του αποφασίσανε πως θέλουν να φάνε. "Θα πάρουμε κάτι από το σταθμό" τους είπε.

Την είχε άγχος αυτήν την κοπάνα. Κάνανε κι άλλες φορές, αλλά πού τους έχανες και πού τους έβρισκες, για καφεδάκι στο Μικρό Καφέ θα ήταν. Τώρα είχαν αποφασίσει να πάρουν το πρώτο λεωφορείο για την πόλη, να κάνουν βόλτα, να ψωνίσουν -δεν είχαν ιδέα τι, αλλά αυτό δεν πειράζει- και να γυρίσουν την ώρα που το σχολείο τελειώνει.

Ο Λευτέρης κρατούσε μια σακούλα με 3-4 διαφορετικά κόμιξ. Δεν ήξερε πώς ακριβώς θα δικαιολογούσε το πότε και πώς τα αγόρασε στους δικούς του, αλλά προς το παρόν διηγούνταν στον Κώστα την υπόθεση του ενός από αυτά. Ο τελευταίος, παρότι δε θα ασχολούνταν να το διαβάσει ο ίδιος, βαριόταν αφάνταστα οτιδήποτε θύμιζε βιβλίο, απολάμβανε την αφήγηση.

Τα 2 αγόρια ήταν αρκετά απορροφημένα στο θέμα τους, τόσο ώστε ο τρίτος της μικρής παρέας να νιώθει, όπως συνήθως, αποκομμένος. Ο Γιάννης ήταν σχετικά νέα προσθήκη στο Λύκειο και στη μικρή τους πόλη. Με φρεσκοχωρισμένους γονείς, ακολούθησε τη μητέρα του από το νησί τους, πίσω στην πόλη των γονιών της. Μεγάλη αλλαγή για έναν έφηβο. Όχι πως συνάντησε ιδιαίτερες δυσκολίες στο να προσαρμοστεί στο νέο του σχολείο ή να κάνει παρέες. Απλά ένιωθε ακόμη πως ήταν κάποιος από έξω που ήρθε σε ένα μέρος που όλοι είχαν το ρόλο τους. Ένιωθε ακόμη περιττός.

Φτάνοντας στο σταθμό, είχε κι ο ίδιος πεινάσει. Δεν είχαν σταματήσει για να φάνε από το πρωί. Αγόρασαν και οι 3 το μόνο πράγμα που τους θύμισε, υποσυνείδητα, το σχολείο. Μια τυρόπιτα, σήμα κατατεθέν των κυλικείων παντού, το εθνικό φαγητό των μαθητών. Όρθιοι δίπλα στην έξοδο του σταθμού και αφού αγόρασαν τα εισιτήριά τους, άλλαξαν γρήγορα θέμα στο τι θα κάνουν το Σαββατοκύριακο που πλησίαζε. Φυσικά και θα έβγαιναν έξω, μικροί ήταν;

Το θέμα ήταν πώς θα πείσουν τους γονείς τους, αφού για κανέναν από τους 3 δεν ήταν τόσο εύκολο να κάνουν απλά ό,τι σκεφτούν. Μοιάζει σαν οι σημερινοί γονείς να είναι περισσότερο σφιγμένοι και απόλυτοι απέναντι στα παιδιά τους από ό,τι μερικά χρόνια πριν. Παράδοξο, αν σκεφτεί κανείς πως σε πολλά θέματα που αφορούν τους εφήβους η ανεκτικότητα έχει αυξηθεί. Πάντα όμως τα παιδιά βρίσκουν τον τρόπο.

Λίγο πριν το λεωφορείο τους φύγει, γελάνε και φέρονται και οι τρεις τους με τον τρόπο που μόνο οι έφηβοι μπορούν. Όχι όπως τα μικρά παιδιά, αλλά με ανεπτυγμένη αίσθηση του εαυτού τους, μακριά από τη συγκροτημένη και πολλές φορές αποστασιοποιημένη επαφή των ενηλίκων με τους υπόλοιπους ανθρώπους και το χώρο. Με ίσες αποστάσεις ανάμεσα στα αντίθετα άκρα της παιδικότητας και της κυνικότητας.

Οι τρεις τους δε δίνουν σημασία στους γύρω τους, ακόμη κι όταν τα δυνατά τους γέλια κάνουν τον κόσμο να τους κοιτάξει. Περνούν καλά και το δείχνουν, είναι μια όμορφη μέρα γι' αυτούς. Μακριά από τις όποιες σκοτούρες τους. Ή τέλος πάντων, μακριά από τις περισσότερες.